Template-Type: ReDIF-Article 1.0 Author-Name: István Piskóti Author-Workplace-Name: University of Miskolc Author-Name: Katalin Nagy Author-Workplace-Name: University of Miskolc Author-Name: László Dankó Author-Workplace-Name: University of Miskolc Author-Name: Zoltán Szakál Author-Workplace-Name: University of Miskolc Author-Name: László Molnár Title: Identitás és márka-modellek alkalmazása hátrányos helyzetű kistérségekben Abstract: A tanulmány összefoglalja az identitás koncepció megközelítésére épülő térségi márkaépítés (Place-branding) lehetséges tényezőit és hatékony kialakításának megközelítéseit. A térségek fejlesztését, versenyképessége növelését támogató márka-modell többelemű (szervezeti, ter-mék), többszintű (közösségi, vállalati,) struktúrát feltételez. A hatékony megoldások megkíván-ják a megfelelő pozícionálási, mérési, értékelési módszerek alkalmazását, melyre vonatkozóan az ismertetésre kerülő szakmai eredmények nemcsak elméleti, módszertani keretet adnak, hanem egy hátrányos helyzetű kistérségi adaptáció tervezéséről is beszámolnak. A kutatás, adaptáció megerősíti az integrált társadalmi marketing alapú megközelítés alkalmazhatóságát, igazolva, az állami, önkormányzati, vállalkozói és civil szféra együttműködésére épülő kooperatív-marketing, mint stakeholder-menedzsment szükségességét. Az érték és érdekközösségek, s az arra épülő cselekvések, programok meg tudják teremteni azt a márkastruktúrát, mely közvetlenül képes hatni a térség fejlődési lehetőségeinek jobb kihasználására, kiemelten a turisztikai lehetőségek vonatkozásában. Classification-JEL: M31 Keywords: társadalmi marketing, településidentitás, településmárka, pozícionálás Pages: 33-48 Number: 2 Volume: 12 Year: 2015 Publication-Status: Published File-URL: http://www.strategiaifuzetek.hu/files/78/strat_fuzetek_2015_2.pdf File-Format: application/pdf Handle: RePEc:mic:esfjrn:v:12:y:2015:i:2:p:33-48