Template-Type: ReDIF-Article 1.0 Author-Name: István Piskóti Author-Workplace-Name: University of Miskolc Author-Name: Rita Gulyásné Kerekes Author-Workplace-Name: University of Miskolc Author-Name: László Molnár Author-Workplace-Name: University of Miskolc Author-Name: Szabolcs Nagy Author-Workplace-Name: University of Miskolc Author-Name: László Dankó Author-Workplace-Name: University of Miskolc Author-Name: Sándor Karajz Author-Workplace-Name: University of Miskolc Author-Name: Zoltán Bartha Author-Workplace-Name: University of Miskolc Author-Name: Mónika Kis-Orloczki Author-Workplace-Name: University of Miskolc Title: Termékek piacképessége, márkázása és társadalmi marketing támogatása - a térségi fejlesztés dimenziójában Abstract: Egy térség gazdasági fejlettsége, versenyképessége vállalkozásainak, gazdálkodó szervezeteinek sikerén alapszik. A számos területen, gazdasági aktivitásában elmaradott térség fejlesztésében fontos érdek, hogy azon vállalkozások kapjanak közösségi támogatást, azok legyenek részesei a társadalmi innovációs projekteknek, melyek piacképes termékük, szolgáltatásuk térségi hatásaival leginkább támogatják annak fejlődését. A kutatásunk során felállított modellünk a termékválasztás – piacképesség-fejlesztés – társadalmi marketingtámogatás folyamatát írja le. Az egyes elemeihez javasolt módszertanban mind az ex-ante, mind pedig az ex-post versenyképességi hatás-dimenziókat, piacképességi-keresleti megközelítéseket, s a támogató társadalmi marketing lehetőségeket egyaránt hozzárendeltük. A módszertan egyes elemeit a halmozottan hátrányos helyzetű Cserehát példáján kezdtük el tesztelni, feltárva a konkrét lehetőségeket, teendőket a társadalmi innovációk számára. Classification-JEL: O35 Keywords: versenyképesség, piacképesség, társadalmi innováció Pages: 94-107 Number: 2 Volume: 12 Year: 2015 Publication-Status: Published File-URL: http://www.strategiaifuzetek.hu/files/78/strat_fuzetek_2015_2.pdf File-Format: application/pdf Handle: RePEc:mic:esfjrn:v:12:y:2015:i:2:p:94-107