Template-Type: ReDIF-Article 1.0 Author-Name: Mihály Melinda Author-Workplace-Name: University of Leipzig Title: Mit értünk társadalmi vállalkozás alatt és miért kutatjuk? – Narratívák a nemzetközi szakirodalomból Abstract: A társadalmi vállalkozás a 90-es évek eleje óta egyre népszerűbb kifejezés, felmerülhet azonban, hogy mit értünk pontosan alatta? A szakirodalomban nem létezik jelenleg a fogalom mindenki által elfogadott definíciója, ezért ezen írás célja, hogy bemutassa és értelmezze a társadalmi vállalkozás jelenleg domináns narratíváit. A társadalmi vállalkozás, mint alulról szerveződő, nem profitorientált gazdálkodás négy fő narratívája kerül bemutatásra: az Amerikában gyökerező társadalmi vállalkozó (fókuszban az egyén) és a társadalmi vállalkozás (fókuszban a piaci jövedelem) narratíva, az EMES európai megközelítése (új jóléti állam), illetve a a Globális Északon és Délen egyaránt gyökerező társadalmi vállalkozás narratíva (szolidáris gazadaság és közösségi gazdaság mozgalmak), amely társadalmi-gazdasági és politikai transzformációt vízionál. A különböző narratívák közös pontja, hogy egy „emberibb” gazdaságot vetítenek előre, viszont abban akár ellent is mondanak egymásnak, hogy milyen ez az „emberibb” gazdaság és hogy hogyan jutunk el addig. Keywords: bottom-up, nem profitorientált, társadalmi vállalkozás, társadalmi vállalkozó, szo-lidáris gazdaság, közösségi gazdaság, szociális gazadaság Pages: 101-115 Number: 1 Volume: 14 Year: 2017 Publication-Status: Published File-URL: http://www.strategiaifuzetek.hu/2017-1-8 File-Format: application/pdf Handle: RePEc:mic:esfjrn:v:14:y:2017:i:1:p:101-115