Template-Type: ReDIF-Article 1.0 Author-Name: Dankó László Author-Workplace-Name: University of Miskolc Author-Name: Farkas Zsuzsanna Author-Workplace-Name: University of Miskolc Title: Személygépkocsi márkaválasztás szocio-kulturális aspektusai Abstract: A vállalatok nemzetközi sikerességének egyik összetevője a külföldi piacok szocio-kulturális sa-játosságainak vizsgálata, az azokhoz való alkalmazkodás. A tanulmány a személygépkocsi már-kaválasztás sajátosságait a cseh, lengyel, magyar és szlovák piacokon vizsgálja. A Skoda gépkocsik preferálása mellett érzékelhető az etnocentrizmus hatása, valamint a fogyasztói magatartás modellek szocio-kulturális aspektusainak érvényesülése. Keywords: interkulturális marketing, Kelet-Közép-Európa, márkaválasztás, Skoda Autó Pages: 43-55 Number: 1 Volume: 15 Year: 2018 Publication-Status: Published File-URL: http://www.strategiaifuzetek.hu/files/136/Strategiai%20fuzetek_2018_1.pdf File-Format: application/pdf Handle: RePEc:mic:esfjrn:v:15:y:2018:i:1:p:43-55