Template-Type: ReDIF-Article 1.0 Author-Name: Hajdú Noémi Author-Workplace-Name: University of Miskolc Title: A Wal-Mart németországi sikertelen piacra lépése kulturális okainak elem-zése a Hofstede-módszertana dimenziók alapján Abstract: Az emberközpontú gondolkodásmód számos tudományterület fejlődésében megtalálható. Napjainkban az interneten lévő gazdag információs adatbázis használatával könnyedén tájékozódunk, melynek következtében egyre tudatosabb döntéshozatali folyamatot valósítunk meg, vonatkozzon ez akár egy vásárlási vagy egy munkahely választási elhatározásra. A vállalatok által kínált termékek és szolgáltatások személyre szabhatósága folyamatosan nő. Alapelvként a jól ismert „gondolkozz globálisan, cselekedj lokálisan” szlogen a mai napig érvényes. Azonban felmerül bennünk a kérdés, hogy vajon az emberközpontúság megjelenik a multinacionális vállalatok mindennapi gyakorlatában? Vajon tényleg figyelembe veszik az adott ország interkulturális szemléletét a vállalati vezetés, működés során? A mértéktelen profithajsza folyamán nem sérül az adott ország kultúrája? Jelen cikkben a Wal-Mart németországi bukását vizsgáljuk az interkulturális marketing aspektusából. Keywords: nemzetközi terjeszkedés, piacjellemzők, interkulturális marketing, Hofstede Pages: 56-67 Number: 1 Volume: 15 Year: 2018 Publication-Status: Published File-URL: http://www.strategiaifuzetek.hu/files/136/Strategiai%20fuzetek_2018_1.pdf File-Format: application/pdf Handle: RePEc:mic:esfjrn:v:15:y:2018:i:1:p:56-67