Template-Type: ReDIF-Article 1.0 Author-Name: Bereczk Ádám Author-Workplace-Name: University of Miskolc Author-Name: Kádárné Horváth Ágnes Author-Workplace-Name: University of Miskolc Author-Name: Siposné Nándori Eszter Author-Workplace-Name: University of Miskolc Author-Name: Szegedi Krisztina Author-Workplace-Name: University of Miskolc Title: Társadalmi vállalkozások az emberközpontúság kontextusában Abstract: Jelen tanulmány az emberközpontú gazdaság nézőpontjából mutatja be a társadalmi vállalkozások magyarországi jellemzőit. Egyrészt elemezzük a társadalmi vállalkozások alapítási motivációit, a küldetésüket, célcsoportjaikat, valamint az általuk elért társadalmi hatásokat. Ez alapján igazoljuk, hogy a társadalmi vállalkozások, illetve azok Magyarországon kialakult formációi és szektorjellemzői számos szempontból beleillenek az emberközpontú gazdaság koncepciójába. A tanulmány másik fő kérdése az emberi tényező kulcsfontosságú szerepének bemutatása a társadalmi vállalkozások sikeres működése szempontjából. Ez utóbbi kérdést az emberi erőforrások valamint a társadalmi hozzáállás oldaláról közelítjük meg. A tanulmány célja rámutatni, hogy a társadalmi vállalkozói szféra valódi részese lehet egy emberközpontú gazdaságnak. Keywords: társadalmi vállalkozás, emberközpontúság, foglalkoztatás, társadalmi érzékenység Pages: 68-81 Number: 1 Volume: 15 Year: 2018 Publication-Status: Published File-URL: http://www.strategiaifuzetek.hu/files/136/Strategiai%20fuzetek_2018_1.pdf File-Format: application/pdf Handle: RePEc:mic:esfjrn:v:15:y:2018:i:1:p:68-81