Template-Type: ReDIF-Article 1.0 Author-Name: Masa Beáta Author-Workplace-Name: Robert Bosch Energy and Body Systems Kft. Author-Name: Alexa Mariann Author-Workplace-Name: Robert Bosch Energy and Body Systems Kft. Title: A miskolci Bosch új generációs toborzást támogató eszközei Abstract: 2018-ban a miskolci Bosch munkaerő toborzása jelentős átalakuláson ment keresztül. A háttérben napjaink változó üzleti környezete, a vásárlási szokások drasztikus változása, az új generációk megjelenése a munkaerőpiacon és a piaci szereplők agresszív marketing stratégiája áll, miközben gyárunk mérete és összetettsége folyamatosan nő. Az innováció-ban és egyéb üzleti alkalmazásokban már nem elég gyorsan reagálni. Hasonlóan a ver-senysportokhoz, előre kell látni a versenytársak illetve a piac mozgását, és ennek alapján kell cselekedni. Ez a gyors és intelligens reagálókészség - az ún. Agilitás (Agility) - egyre inkább különbséget jelent siker és kudarc között. Ez az, ami megalapozta az elmúlt év so-rán meghozott döntéseinket. Miskolc város legnagyobb foglalkoztatójaként folyamatosan jelen vagyunk a munkaerőpiacon, ugyanakkor úgy éreztük, hogy a felgyorsult világban nekünk is fel kell gyorsítani és modernizálni felvételi folyamatunkat. A toborzás terén meg-valósított átalakítás során a Bosch global alapelvét vettük figyelembe: ez a „Candidate first” filozófia, vagyis a „jelölt az első”. Number: 3 Volume: 16 Year: 2019 Publication-Status: Published File-URL: https://www.strategiaifuzetek.hu/files/160/SF-2019-3_076.pdf File-Format: application/pdf Handle: RePEc:mic:esfjrn:v:16:y:2019:i:3:p: